APLIGA?
sábado, 6 de janeiro de 2007
É certo que o profesorado en xeral carece dunha cultura colaborativa suficientemente asentada, por múltiplas razóns, entre elas a heteroxeneidade do colectivo. E que aquelas e aqueles que impartimos lingua non sempre compartimos proxectos (de departamento, normalizadores...) debido a diferenzas ideolóxicas máis marcadas -incluída a normativa lingüística.
Tamén é certo que, se non todo, boa parte do profesorado de lingua máis activo ten un espazo de referencia e traballo na Asociación Socio-Pedagóxica Galega (AS-PG) e participa nas súas actividades, realizadas normalmente en colaboración coa CIG-Ensino, chegando a sentirse representado por estas entidades.
E non deixa de ser certo que hai unha excesiva confianza nos materiais elaborados pol@s amig@s, digo pola editorial coa que nos identificamos/entendemos mellor.
Porén, cómpre enfrontarse a algúns interrogantes:
Tamén é certo que, se non todo, boa parte do profesorado de lingua máis activo ten un espazo de referencia e traballo na Asociación Socio-Pedagóxica Galega (AS-PG) e participa nas súas actividades, realizadas normalmente en colaboración coa CIG-Ensino, chegando a sentirse representado por estas entidades.
E non deixa de ser certo que hai unha excesiva confianza nos materiais elaborados pol@s amig@s, digo pola editorial coa que nos identificamos/entendemos mellor.
Porén, cómpre enfrontarse a algúns interrogantes:
- Non é urxente mellorar a participación social (valorizadora) no noso labor docente, a relación coas asociacións do contorno e nacionais que colaboren na formación crítica, creativa e verdadeiramente democrática e na superación dos prexuízos sociolingüísticos?
- Abonda e satisfai o escaso traballo colaborativo e o esporádico debate sobre a didáctica da lingua e a literatura?
- Non é importante abrir unha canle de relación directa, máis alá da sindical, coas institucións educativas para que a participación en cuestións fundamentais, como por exemplo a elaboración dos currículos, sexa realmente representativa?
- Por que non facer público, a través da rede, o material resultante dos traballos de formación nos centros de ensino e de distintas iniciativas de innovación pedagóxica?
- Aínda que parte das anteriores cuestións as está a desenvolver a AS-PG, non conviría constituír unha asociación, sempre participativa e dinámica, de profesorado de lingua e literatura galegas? En fin, aí está a colega portuguesa, ou @s tecnólog@s, para comparar.
Etiquetas: iniciativas
0 Comments:
Enviar um comentário
<< Home