tag:blogger.com,1999:blog-75963066209686139632024-03-07T10:23:58.420+01:00Remexer na linguaxanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.comBlogger72125tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-33498789971906420522008-02-29T23:48:00.002+01:002008-02-29T23:51:57.847+01:00Pasámonos a blogalizaNovo enderezo: http://remexernalingua.blogaliza.org/xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-24270380390505091662008-02-27T12:24:00.001+01:002008-02-27T12:24:42.905+01:00Borradores de secuenciasCreo que é evidente a aposta de Remexer pola publicación aberta, baixo Creative Commons, das actividades dixitais e dos resultados doutro tipo de tarefas. Cómpre aproveitar as posibilidades que nos abre a todos/as a cultura do intercambio: dispoñer dun amplo e, moitas veces adaptábel, abano de recursos, aproveitar experiencias e coñecementos no labor de construción, abrir reflexións para a xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-90271897983772673432008-02-06T23:23:00.000+01:002008-02-07T00:22:22.495+01:00PanorámicasEstá a ser unha enorme satisfacción, penso que para toda a xente que alí está a participar, a evolución do espazo colectivo ´agora rede, unha alternativa para a formación en TIC acorde coas necesidades actuais que non está a cubrir a Administración (como tan ben o formulou Alberto).´Agora rede ofrece en primeiro lugar unha panorámica dos distintos percorridos didácticos que anda a construír o xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-41381900960328331142008-02-03T15:37:00.000+01:002008-02-04T19:24:49.590+01:00Os medios IAínda que só se colgou unha pequena parte do proxecto Xornalistas con xornalistas para desenvolver na rede, preséntoo agora xa posto que está accesíbel desde Dis ti! (comezamos a traballar nel esta semana) e porque hai unha serie de cuestións técnicas que, se cadra, son de utilidade para alguén e alongarían en exceso un artigo que incluíse tamén os aspectos didácticos.O primeiro problema que xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-42662482331502976222008-01-31T03:56:00.000+01:002008-01-31T20:44:48.048+01:00IntercambiosTras a boa acollida da última suxestión lanzada desde aquí, parece que é preciso abrir o debate sobre que iniciativa podemos artellar de maneira colectiva os e as docentes con presenza na rede. Podemos mellorar o noso labor diario na aula cunha interacción máis organizada? É posíbel abrir grupos de traballo desde a rede para ligar esforzos illados? Hai quen dispoña de tempo para tales empresas? xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-53932482775811589132008-01-26T15:59:00.000+01:002008-01-26T19:04:02.061+01:00Edu-redesCoincidiron esta semana varios feitos que me reafirman na idea da necesidade de crear, no mundo do ensino galego, redes educativas para a potenciación dos intercambios que realizamos en webs, blogues e wikis.Por un lado, a apertura dun foro na páxina do centro co Drupal xestionado pola Consellaría. A discusión inicial está a ser a conveniencia de mudar plenamente para unha web dinámica, o que xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-66922346937605261452008-01-20T15:12:00.000+01:002008-01-20T23:39:30.249+01:00Microhistoria oralDous magníficos textos para traballar a oralidade e a sociolingüística. Para sumar ás Historias de vida de CulturagalegaTV ou aos documentos que pon á nosa disposición o Arquivo Sonoro de Galicia.Vídeos tomados do Arquivo da Experiencia.xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-4785509379217128322008-01-20T02:58:00.000+01:002008-01-20T14:07:48.922+01:00Exe e Scratch en linguaNon é a primeira vez que comentamos entre colegas o feito de que hai unha enorme oferta de ferramentas na rede para o ensino e que o principal é facer unha boa escolla, e non querer xogar con todas, cousa imposíbel ademais. Mais un anda á procura das que, sendo funcionais e atractivas, non nos compliquen moito a vida. Por iso, estou a integrar no traballo o eXe eLearning (véxase o artigo xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-88638092507922855152008-01-11T03:36:00.000+01:002008-01-13T13:17:06.053+01:00Pequena presentación dos medios e xéneros xornalísticos en flashAínda que están destinadas a ser só unha parte dun proceso secuencial con múltiples actividades sobre a prensa co que comezaremos en breve nas aulas, pareceume axeitado facerlles un sitio aquí por separado a estas dúas presentacións con certa interactividade: O papel social dos medios e Os xéneros xornalísticos. Foron realizadas con AnFX.ENGADIDO. Pódese ver aquí o noso quiosco (accédese á páxinaxanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-76007353172241395072008-01-08T00:37:00.000+01:002008-01-08T01:07:09.327+01:00Falangullosboomp3.comXa reabriu hai uns días Podgalego e é obrigado facerlle promoción: atractivo, cunha presentación de recursos moi útil e cun amplo directorio, onde ademais se recollen os nosos experimentos. Máis motivación para o alumnado protagonista (nunca sobra) e compromiso para un, que agora terá que empezar a traballar en serio isto.O falangullo promocional, que se baixou da propia páxina, foi xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-16118928199121230882007-12-30T02:07:00.000+01:002007-12-30T02:32:14.446+01:00Para amar a poesía: ler e oír a Uxío Novoneyra.A Letanía de Galicia aquí.Produto da campaña de uxionovoneyra.comxanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-8876499459330897312007-12-27T04:35:00.000+01:002008-01-08T22:32:59.684+01:00Lingua con linguaO profesorado do ámbito educativo no que me movo, no centro e na rede, teno claro: o traballo coas TIC, para o desenvolvemento de múltiples competencias, especialmente a dixital, ten que ser unha das prioridades do ensino; porén, os e as docentes enfróntanse co ensino-ficción: as dotacións chegan a ser ridículas e os apoios e incentivos para a formación insuficientes. Medidas, a dotación e a xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-37624361761257264832007-12-26T21:51:00.000+01:002007-12-26T23:47:27.021+01:00Desenmascarar a publicidadeA través de Xosé Vidal, dei con A publicidade ao descuberto, documental moi didáctico sobre algunhas das claves para ler criticamente a publicidade. Digo algunhas porque o fondo da cuestión é complexo: a comprensión do funcionamento do sistema de mercado no que reina e do dominio do mundo publicitario sobre os medios e mesmo sobre a propia linguaxe.Este enfoque da lectura crítica, crucial no xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-29942226076168295522007-12-08T02:31:00.000+01:002007-12-12T20:55:41.459+01:00bibliobloguesA blogosfera das bibliotecas escolares galegas é un espazo cada vez máis rico e organizado, no e do que aprender moito; iso si, non sempre autocentrado, no sentido de partir dos recursos propios: prensa galega, etc. Aínda que o coñezamos máis ou menos, sempre presta visitar esta rede de mensaxes. Xa hai máis de trinta blogues potenciando a difusión dinámica, a interacción, a comunicación:<!-- xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-7432570572451661452007-11-26T21:55:00.000+01:002007-11-26T22:34:36.525+01:00Máis dúas ferramentasDúas novas necesidades leváronnos a tirarlle partido a outros tantos espazos na rede: Google grupos e mais Vyew. O primeiro empregámolo para aloxar e compartir os documentos de traballo do propio alumnado (e así poder revisalos tamén o profesor sen atuír o correo) antes de seren publicados no blogue. Tamén permite crear páxinas internas e establecer debates entre as distintas aulas. Vyew é un xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-50092845128227954362007-11-17T22:17:00.000+01:002007-11-17T22:24:40.608+01:00Emisión do 04/11/07xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-86363581199409574192007-11-17T02:55:00.000+01:002007-11-17T03:58:59.995+01:00Material didáctico multimedia e interactivoGrazas á presentación feita por Román no wiki donaurelio, chego ao admirábel traballo do Seminario Permanente do IES A Sangriña, resultado do proxecto interdisciplinar Elaboración de material didáctico multimedia e interactivo, A auga, aplicacións enerxéticas na Galicia preindustrial. Coas miradas atractivas da Xeoloxía, a xeografía e historia, a lingua galega e literatura, a tecnoloxía e a xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-46553755981187507882007-11-11T13:56:00.000+01:002007-11-25T20:52:58.488+01:00LIM e webquestDoado manexo, contorno atractivo e adaptábel, posibilidade de inserir un html básico (para facer ligazóns, por exemplo) e material audiovisual (iso si, en flash), ampla variedade de páxinas, incluída unha cun menú de presentacións, incorporación da revisión das tarefas..., é difícil non buscarlle distintas aplicacións ao LIM, tal como se comentou na anterior entrada. Bótase de falta poder adaptarxanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-90631756193638567292007-10-28T14:05:00.000+01:002007-11-11T15:02:58.702+01:00LIMComo complemento ao traballo de comprensión e produción de textos do ámbito das institucións, empregamos estas actividades creadas con ediLIM, intentando xogar tamén con textos no estreito rego das respostas pechadas. Aínda así, mantívose a súa función máis evidente, a práctica e avaliación de certos coñecementos; mais, ferramentas coma esta poden ser aproveitadas para a construción destes. Un xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-16085895974798108702007-10-24T23:24:00.000+01:002007-10-25T01:18:53.247+01:00Elaborando mapas[http://mapasconceituais.cap.ufrgs.br/]A elaboración de mapas conceptuais a través das ferramentas que ofrece a rede é tamén un recurso que pode empregar o alumnado colaborativamente. Para comezar a facer as primeiras prácticas, buscamos un sitio sinxelo e funcional (o software de referencia, Cmaps Tools, figúrasenos moito máis potente pero menos manexábel) e traballamos con conceptos en relaciónxanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-27050617362677601712007-10-12T13:15:00.000+01:002007-10-23T22:04:18.394+01:00Primeiros pasos co blogue da aulaUnha vez que botou a andar o noso blogue da aula, varias compañeiras e compañeiros interesáronse polas potencialidades didácticas desta ferramenta. Dificilmente se pode falar dunha experiencia recén encetada, o cal sería precipitado e pretencioso, mais si mostrar -para compartir- algúns dos pasos previos que considero necesarios.En primeiro lugar, foi preciso coñecer distintas experiencias (en xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-18444840728352877682007-10-09T15:01:00.001+01:002007-10-24T14:30:04.267+01:00Dúas sonoras e necesarias iniciativasNun caso, desde Mensaxe nunha botella:Son de poetas é un proxecto de traballo para este curso. Coa vosa colaboración iremos seleccionando poemas galegos musicados de todas as épocas. Unha antoloxía de poesía galega musicadaNo outro, desde a AS-PG:A AS-PG poñerá en servizo a finais de outubro o seu podcast educativo. Coa iniciativa preténdese incidir no uso da lingua oral a través das novas xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-39396790360081823502007-09-28T16:27:00.001+01:002007-09-30T02:56:11.602+01:00Proxectos para intentar tirarlle partido ao currículoEsta semana houbo que presentarlle ao alumnado a organización dos contidos da materia que seguiremos no presente curso. E tiramos por un dos camiños máis arriscados: unha serie de proxectos de traballo para desenvolver á marxe do libro de texto ou, en todo caso, empregándoo como un material máis (ai, ai, xa se falou aquí deste asunto; e tras facer os comentarios oportunos na aula, unha alumna xanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-880638408598737492007-09-14T15:53:00.000+01:002007-11-11T14:57:25.031+01:00Ferramentas virtuaisDespois dun ano fóra do meu centro, tiña a esperanza de poder traballar a tan cacarexada competencia dixital nunhas condicións non tan pésimas como ata agora. Pois ben, un IES non pequeno como é este conta con dúas salas con computadores, unha delas sen conexión a internet, e con 0 (cero) equipos informáticos nas aulas. É evidente que, en xeral, o ensino galego está nunha situación aínda precariaxanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7596306620968613963.post-241119560001686652007-09-05T16:43:00.000+01:002007-09-06T01:47:51.561+01:00Ampliar as experiencias no uso didáctico das TICUnha cita case obrigada para moitos docentes no mes de setembro constitúena desde hai xa ben tempo as Xornadas da CIG e a AS-PG. Nos Encontros pedagóxicos de Compostela teremos a oportunidade de explorar na práctica o uso dos blogues e podcast no ensino, en especial no da lingua. Iso logo de escoitar a Xulio Rodríguez falar do traballo por proxectos (enfoque didáctico que desenvolven as Xornadasxanohttp://www.blogger.com/profile/18286688515373578797noreply@blogger.com4